Monika789 |
|
|
|
Dołączył: 13 Gru 2009 |
Posty: 61 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Domaradz |
|
|
|
|
|
|
Zagadnienia podane przez prof. J. Olszewskiego na V roku studiów II stopnia stacjonarnych.
Oni mają egzamin ustny, my mamy pisemny, ale myślę, że zagadnienia raczej wiele nie będą się różnić, a przynajmniej choć trochę będziemy się orientować co będzie przedmiotem naszego egzaminu…
1. Dokonaj podziału prawa konkurencji i scharakteryzuj je.
2. Scharakteryzuj historię prawa konkurencji.
3. Ogólna charakterystyka ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
4. Zakres podmiotowy i przedmiotowy (wyjątki).
5. Wyłączenia bezwarunkowe i warunkowe.
6. Scharakteryzuj organy ochrony konkurencji i konsumentów.
7. Instytucje prewencyjne w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów.
8. Nadzór nad koncentracjami.
9. Podaj formy konkurencji - koncern, holding, konglomerat.
10. Kiedy nie zgłasza się koncentracji - wyjątki.
11. Decyzje Prezesa w sprawie koncentracji.
12. Jakie warunki może podać Prezes w zakresie składania koncentracji.
13. Praktyki ograniczające konkurencje.
14. Pojęcia: przedsiębiorca, pozycja dominująca, konkurent, rynek właściwy.
15. Przykłady 5 praktyk w postaci porozumień i nadużywania pozycji dominującej.
16. Podaj i scharakteryzuj wyłączenia bagatelne w zakresie porozumień ograniczających konkurencję bagatelną.
17. Wyłączenia grupowe sensu stricte i largo.
18. Przedstaw procedurę postępowania przed Prezesem urzędu.
19. Scharakteryzuj Amicis curie.
20. Sankcja - przykłady 3 sankcji.
21. Mały i duży świadek koronny.
22. Zakres podmiotowy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
23. Czym rożni się nowa ustawa od starej.
24. Definicja czynu nieuczciwej konkurencji.
25. Czyn nieuczciwej konkurencji dotyczący oznaczeń geograficznych.
26. Tajemnica przedsiębiorstwa.
27. Kiedy podłużanie jest dozwolone (art.12).
28. Kiedy wolno naśladować (art.13).
29. Przykłady które mogą wprowadzić w błąd.
30. Czyn polegający na utrudnianiu dostępu do rynku.
31. Kiedy jest rzeczowo uzasadnione a nie uzasadnione zróżnicowanie.
32. Definicja reklamy i definicje zbliżone.
33. Nieuczciwa reklama.
34. Reklama porównawcza.
35. Kto odpowiada za nieuczciwą reklamę.
36. Przykłady nieuczciwej konkurencji.
37. Jaka jest odpowiedzialność za oczywiste bezzasadne powództwo. |
|