lucky |
|
|
|
Dołączył: 29 Sty 2011 |
Posty: 4 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
Czyny nieuczciwej reklamy:
1. reklama sprzeczna z przepisami prawa; to tam gdzie jest zakaz reklamy – wyroby tytoniowe, alkohol, gry hazardowe, farmaceutyków wydawanych na receptę.
2. Reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami, to reklama stojąca w sprzeczności ze zwyczajami przyjętymi w Polsce, z określonymi normami etycznymi i moralnymi.
3. reklama uchybiająca godności człowieka np. reklamy erotyczne.
4. reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru. Błąd – to istotna pomyłka, która obejmuje co najmniej 10% a max. 40% przeciętnych odbiorców. Jeżeli jedna osoba na tysiąc źle zrozumiała to nie jest błąd.
5. reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów, lub łatwowierności dzieci (np. reklama lalek Barbie: „Wszystkie dzieci to mają”). Wywoływanie lęku uzasadnionego – można. Jeżeli reklama ma przed czymś przestrzec, ochronić, to może wywołać lęk np. reklama PZU ubezpieczenia na dom.
6. reklama ukryta - jest to wypowiedź zachęcająca do zakupu towarów a sprawia wrażenie neutralnej informacji.
7. reklama stanowiąca istotną ingerencję w sferę prywatności - jest to uciążliwe nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów, nadużywanie technicznych środków przekazu informacji
Nowe czyny nieuczciwej konkurencji (trzeba znać chyba 2)
Czynem nieuczciwej konkurencji jest:
1. Sprzedaż konsumentom towarów lub usług połączona z przyznaniem wszystkim albo niektórym nabywcom towarów lub usług nieodpłatnej premii, w postaci towarów lub usług odmiennych od stanowiących przedmiot sprzedaży. Nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji sprzedaż, jeżeli premie stanowią towary lub usługi:
1) o niewielkiej wartości lub próbki towaru;
2) wygrane w loteriach promocyjnych, organizowanych na podstawie przepisów o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach, lub konkursach, których wynik nie zależy od przypadku.
2. Formułowanie ofert w sposób stwarzający konsumentowi - niezależnie od wyniku losowania czy wiedzy konsumenta - pewność wygranej, jeżeli konsument złoży zamówienie na towar lub usługę objęte promocją albo zapłaci oferentowi z góry jakąkolwiek kwotę. Czynem tym jest w szczególności formułowanie ofert w dokumencie wystawionym imiennie na konsumenta, mającym cechy pisma o charakterze oficjalnym.
3. Organizowanie systemu sprzedaży lawinowej, polegającego na proponowaniu nabywania towarów lub usług poprzez składanie nabywcom tych towarów lub usług obietnicy uzyskania korzyści materialnych w zamian za nakłonienie innych osób do dokonania takich samych transakcji, które to osoby uzyskałyby podobne korzyści materialne wskutek nakłonienia kolejnych osób do udziału w systemie.
4. Wprowadzanie do obrotu przez sieci sklepów dyskontowych towarów w ilości przewyższającej 20 % wartości obrotów z markami stanowiącymi własność właściciela sieci lub podmiotów zależnych. |
|